Beskrivelse
Udadreagerende drenge på 6-8 år – fokus på selvværd og selvfølelse
Beskrivelse af visualisering til udadreagerende drenge
Denne visualisering er specielt designet til drenge, der ofte har svært ved at sidde stille i skolen og måske opleve at få meget skældud. Formålet med visualiseringen er at hjælpe barnet med at finde ro og styrke indefra ved at guide dem ind i en positiv, sjov og fantasifuld historie. Gennem visualiseringen skaber vi et rum, hvor barnet kan føle sig betydningsfuldt, værdsat og forstået – præcist som de er.
Formål med visualiseringen:
Skabe ro og fokus : Visualiseringen hjælper barnet med at lære, hvordan man finder ro i en hektisk hverdag. Ved at bruge fantasifulde billeder og ideer, der er sjove og engagerende, kan barnet nemmere slippe spændinger og finde indre balance.
Forbedre selvværd : Mange drenge, der får meget skældud, føler sig ofte utilstrækkelige. Denne visualisering fremhæver deres styrker, både i forhold til deres energi og deres evner som en del af fællesskabet i skolen. Barnet lærer at se sig selv som en vigtig del af klassen, en god ven og en person, der har noget at tilbyde.
Øge sociale kompetencer : Visualiseringen skaber et billede af gode relationer til både lærere og kammerater. Den understøtter følelsen af at høre til og være værdsat, hvilket kan være en motivationsfaktor for at deltage mere positivt i fællesskabet i skolen.
Kanalisere energi : Børn med meget energi har brug for at forstå, at deres energi er en styrke, ikke en svaghed. I visualiseringen bliver frikvarteret brugt som et frirum, hvor energien kan udfolde sig frit og kreativt. Dette giver barnet en følelse af kontrol over sin energi i de rette situationer.
Hvordan visualisering påvirker hjernen: Visualisering og kraftfuld teknik, der påvirker hjernen ved at skabe nye, positive neurale forbindelser. Når barnet forestiller sig selv i en situation, hvor de har kontrol, er værdifulde og succesfulde, sender hjernen signaler, som styrker selvtilliden.
Når hjernen gentagne gange udsættes for disse positive billeder og følelser, skaber den nye baner, der gør det lettere for barnet at håndtere i overensstemmelse med disse billeder i virkeligheden. I stedet for at reagere udad med frustration eller rastløshed, lærer barnet gennem visualiseringen at kanalisere sine følelser og energi på en mere balanceret måde. Det er som at give hjernen et “kort” til, hvordan man kan opføre sig roligt og selvsikkert, selv i udfordrende situationer.
Visualiseringer, som denne, kan også stimulere barnets parasympatiske nervesystem, som er ansvarlig for at skabe afslapning og ro. Det betyder, at barnet lærer at berolige sig selv, hvilket kan reducere uro og frustration i klasseværelset og føre til mere positive oplevelser med læring og sociale relationer.
Jeg kan virkelig anbefale at supplere visualiseringen med Bachs blomsterremedier, som understøtter det følelsesmæssige arbejde som skal finde sted. Jeg kan lave en skræddersyet 3 uges kur og sende den til jer.
Få din personlige blanding her
Læs meget mere her om udadreagerende drenge 6-8 år