Tryg skolestart med visualisering 6-8 år

25,00 kr.

Tryg skolestart med visualisering

En beroligende og fantasifuld historie til børn, der starter i skolen eller er startet.

Formålet med visualiseringen er at hjælpe børn med at få en tryg og positiv skolestart ved at skabe ro, sikkerhed og selvværd. Visualiseringen guider barnet gennem en forestillet, men positiv skoledag, hvilket kan reducere angst og usikkerhed. Den aktiverer barnets evne til at forestille sig situationer og opleve dem mentalt, hvilket stimulerer de samme neurale netværk som i virkelige situationer. Dette kan forberede barnet mentalt, reducere stresshormoner og øge frigivelsen af velvære-hormoner som dopamin og oxytocin. Visualiseringen styrker følelser af tryghed og selvtillid ved at skabe mentale billeder af en god skolestart, hvor barnet føler sig værdsat, trygt og glad.

Husk at downloade filen helt inden barnet skal i gang med at lytte 🙂

Kategori:

Beskrivelse

Tryg skolestart med visualisering

Målgruppe: børn fra 6-8 år, før børnehaveklasse, i børnehaveklasse, før 1. klasse og i 1 klasse.

Formål

Formålet med denne visualisering er at hjælpe børn, der starter i skole eller er startet i skole med at få en tryg og positiv skolestart. Visualiseringen sigter mod at mindske angst og usikkerhed ved at skabe en følelse af ro, sikkerhed og selvværd hos barnet. Ved at guide barnet gennem en forestillet, men realistisk og positiv skoledag, kan visualiseringen styrke barnets tro på, at skolen er et trygt sted fyldt med sjove aktiviteter, venlige voksne og gode venner.

Hvad visualiseringen gør i barnets hjerne

Når barnet deltager i visualiseringen, aktiveres hjernens evne til at forestille sig og opleve situationer uden fysisk at være til stede. Dette aktiverer de samme neurale netværk, som bruges i virkelige situationer, hvilket kan hjælpe barnet med at forberede sig mentalt og føle sig mere komfortabel og bekendt med skolemiljøet. Visualiseringen fremmer positive følelser og kan reducere stresshormoner, mens det øger frigivelsen af velvære-hormoner som dopamin og oxytocin. Det kan også styrke de neurale forbindelser, der er forbundet med følelser af tryghed og selvtillid.

Kort beskrivelse af handlingen

Visualiseringen begynder med, at barnet forestiller sig at stå ved skolens indgang på en solrig dag, fyldt med varme og ro. Barnet møder sin lærer, Anna, som smiler venligt og får barnet til at føle sig trygt. I klasseværelset er der farverige billeder og venlige børn. Barnet deltager i sjove og kreative aktiviteter, som tegning og bogstavlege, hvor Anna roser barnets indsats.

I frikvarteret leger barnet på legepladsen og møder nye venner som Emma og Peter, som sammen finder på fantasifulde lege, hvor de forvandler sig til pirater på jagt efter en skjult skat. Barnet møder også Jens, en voksen, der leger bold og viser nye tricks, hvilket yderligere styrker barnets følelse af tryghed og samhørighed.

Efter frokost deltager barnet i musiktime, hvor de synger, spiller på instrumenter og danser. Dagen afsluttes med en rundkreds, hvor børnene deler deres yndlingsoplevelser fra dagen, og barnet føler sig varm og rolig indeni, klar til en ny skoledag.

Denne visualisering er designet til at være en beroligende og positiv oplevelse, der hjælper barnet med at skabe mentale billeder af en god skolestart, styrke deres selvværd og skabe en følelse af tryghed og forventning til skolen.